Stævneguide
Forberedelse
- Information til gæstende klubber
Sørg for at udeholdene kan finde/guides til lokalet, hvor stævnet spilles. Oplys evt. på forhånd om særlige forhold omkring parkering, forplejning eller lign.
- Stævneleder og reglement
Værtsklubben skal stille med minimum én voksen stævneleder. Der kan udnævnes flere.
Stævnelederen er ansvarlig for at afvikle det pågældende stævne og for at håndhæve reglementet for eFodbold-turneringen. Stævnelederen er desuden ansvarlig for at indberette kampenes resultater løbende eller senest dagen efter stævnets afvikling. Resultater kan indberettes via DBU’s app eller KlubOffice.
- Opsætning af Gaming Arena
- Spillepladen placeres umiddelbart foran TV’et.
- PlayStation 4 placeres ved TV’et.
- De fire puf placeres på felterne for hhv. ’Hjemme’ og ’Ude’.
- PlayStation tilsluttes TV’et med HDMI-HDMI.
- PlayStation og TV tilsluttes strøm.
- Første opsætning - Installation
- Fjernsynet skal indstilles – forvent 15 min.
- FIFA20 skal installeres på PlayStation‘en - forvent op til 2 timer.
- FIFA20-spillet åbnes og indstilles med følgende indstillinger:
- Halvlegslængde: 9 min
- Sværhedsgrad: Professionel
- Hurtige udskiftninger: Til
- Kameraindstilling: Tele Broadcast
- HUD: Spiller Navn & Indikator
- Spiller-indikator: Spillernavn
- Radar: 2D
- Skader: Fra
- Offside: Til
- Kort: Til
- Hånd på bolden: Fra
Øvrige indstillinger som ikke er nævnt holdes på standard/default.
Til stævnet
Stævnelederen byder velkommen, giver praktiske informationer og præsenterer sig selv. Hvis der er mere end en stævneleder præsenteres alle disse fra stævnets begyndelse.
En stævneleder overværer alle kampene og indberetter resultater løbende eller efter endt stævne.
- Forbind nye controllere
Med PlayStation tændt, sættes der ledning mellem PS4 og controller (micro-USB til USB). Herefter holdes PS-knappen nede i ca. 3 sekunder. Vælg det ønskede ’log ind’ for controlleren. Controlleren er nu forbundet og kan bruges til spil.
Værd at vide
Deltagelse i turneringen koster kr. 300,-/sæson. For det beløb får I 4-7 stævnedage + evt. deltagelse i slutspil.
Gaming Arenaen koster kr. 5.000. Den indeholder alt det udstyr, I skal bruge, bl.a. TV og PlayStation 4.
For at deltage i turneringen skal klubben have en Gaming Arena, der indeholder alt det udstyr, I skal bruge. Ansøgning om Gaming Arena og tilmelding til turnering er to separate processer. Man tilmelder hold via KlubOffice og ansøger om Gaming Arena via linket ovenfor.
OBS! Når I køber en Gaming Arena, siger I samtidig ja til at stille med minimum ét hold i både forårets og efterårets turnering. Sker det ikke, vil klubben blive opkrævet et gebyr svarende til Gaming Arenaens værdi fratrukket købsprisen.
Gaming Arenaen er tiltænkt som "kampbane", og der er som udgangspunkt derfor kun én Gaming Arena pr. klub.
Der skal som sådan ikke bruges en dommer, men værtsklubben (der hvor stævnet holdes) sørger for en voksen stævneleder, der sikrer, at reglerne overholdes.
Vi udbyder turneringer i aldersgrupperne U8-U12, U13-U16 og U17+. Her kan både drenge og piger samt mænd og kvinder spille med, såfremt de er medlem af fodboldklubben.
Et hold består af 2-6 spillere.
En spiller må kun repræsentere ét hold i løbet af en sæson.
Ja, medlemmer registreres i KlubOffice.
Se hvordan her.
Vi har udviklet nogle anbefalinger og guidelines, som I kan læne jer op af.
Se dem her: Det Gode eFodbold-miljø.
I kan også få hjælp af vores eFodbold-konsulenter.
Vi opfordrer til, at man møder op i klubbens trøjer og viser klubbens farver frem.
Der er to sæsoner på et kalenderår:
1. Forårssæsonen starter midt marts og afsluttes i juni.
2. Efterårssæsonen starter i september og afsluttes i december.
Hver sæson afsluttes med regionale finaler.
Grand Finals (Danmarksmesterskaberne) spilles i december.
Ja, vi skal jo passe på os selv og hinanden.