1. Bliv klogere på IT-klubpakken

IT-klubpakken er DBU's IT-tilbud til klubberne, som kan hjælpe dem til en bedre og mere smidig administration. Den samlede pakke indeholder KlubOffice, KlubCMS, KampKlar og Fodbold app'en.

Vi tilbyder en rækker webinarer (online kurser), hvor I kan blive klogere på mulighederne og få tips og tricks. Webinarerne udbydes på forskellige niveauer, så der både er læring at hente for klubber, der ikke bruger alle systemerne og for dem, der allerede gør.

Det eneste du skal bruge for at deltage er en computer eller tablet med internetforbindelse.

Pt. er følgende webinarer åbne for tilmelding - klik for at læse mere og tilmelde:

IT-klubpakken:


KlubOffice:


KampKlar:

2. Tjek klubbens kontaktpersoner

Hvem står egentligt som klubbens officielle kontaktpersoner? Det er afgørende for, hvem der modtager hvilke informationer. Det kan f.eks. være vigtige informationer fra lokalunionen om turneringsforhold, tilmeldingsfrister og deadlines, invitationer osv.

I KlubOffice kan du via menuen Personer > Andre personer > Klubhverv  tjekke, hvem der er oprettet som kontaktpersoner. Dobbeltklik på et hverv for at ændre.

 

3. Opret trænere på alle klubbens hold

I KlubOffice kan klubben påføre trænere på alle klubbens hold. Det har flere fordele. Dels bliver det nemmere for modstanderne at finde den direkte kontaktperson, og dels vil flere af klubbens trænere modtage de ugentligt DBU Træningsprogrammer.

I kan også tjekke om I har korrekte holdkontakter på alle jeres hold via menuen Turneringer og hold > Hold > Turneringshold (eller Stamhold, hvis I bruger det). Klik på tallet ud for holdet i fanen holdkontakter:

(Klik på billedet for større visning)

Holdkontakter


4. Få styr på spilletilladelser

Som noget nyt kan spillere uden spilletilladelse i klubben rent teknisk ikke komme på holdkort. Derfor er det meget vigtigt, at klubben har helt styr på alle spilletilladelser.

Det er heldigvis nemt at tjekke op på.

Se om I har spillere uden spilletilladelse (kræver at du har adgang til KlubOffice).

 

5. Trim klubbens hjemmeside

Kunne jeres hjemmeside godt trænge til en opstramning? Så er der hjælp at hente.

Der findes en række vejledninger. I kan også kontakte jeres lokalunion for hjælp og forhøre jer om muligheden for et online kursus med udgangspunkt i jeres hjemmeside.

 

6. Søg midler i Foreningspuljen

Vil I gerne have en kunstgræs- eller multibane, eller har I en god ide til et udviklingstiltag i klubben? Så kan en økonomisk håndsrækning skubbe jer et stykke i den rigtige retning.

DIF og DGI's Foreningspulje uddeler hvert år 44 millioner kroner til danske idrætsforeninger, og der er åbnet for ansøgninger nu.

Der kan søges i to kategorier:

  • 1-30.000 kr.
  • 30.001-300.000 kr.

Læs mere om DIF og DGI's Foreningspulje.

 

7. Skab overblik over opgaverne i klubben?

Nedskriv alle de opgaver, der løses i klubben - og helst med et tidsestimat. Det er det bedste udgangspunkt for dels at danne et årshjul for klubben og for at uddelegere opgaverne på flere hænder. Det er lettere at bede om og få hjælp, når man ved præcist, hvad man skal bruge hjælp til.

Se hvordan I kan oprette opgaver og årshjul i KlubOffice, og læse mere om, hvordan I kan få gavn af det.


Har I brug for hjælp til noget af ovenstående, så tøv ikke med at kontakte jeres lokalunion.