Klar til efteråret: Tilmeldingen er åben til 3- og 5-mandsstævner
Tilmeldingen til efterårets 3-og 5-mandsstævner er nu muligt, så få allerede nu tilmeldt jer efterårets stævner
Gå på sommerferie med god samvittighed, og få allerede nu sat krydserne i kalenderen for efterårets stævner for de mindste i klubben.
DBU Sjællands 3- og 5-mandsstævner er stævner for det mindste (U5-U13), og nu er tilmeldingen åben.
Om 3- og 5-mandsstævnerne
DBU Sjællands 3- og 5-mandsstævner er stævner der afvikles i udvalgte værtsklubber, hvor spillerne spiller på 3- og 5-mands baner. Det er for mange spillere deres første introduktion til kampformatet, og en god mulighed for at prøve det at møde andre hold.
Nogle årgange spiller lørdag og andre årgange søndag. En pulje består som udgangspunkt af 5-7 hold, der mødes og spiller 4 kampe, men alle møder ikke nødvendigvis hinanden, andre puljestørrelser kan forekomme, hvor det giver mening. En pulje spilles som udgangspunkt på to baner.
Stævnerne laves individuelt fra stævne til stævne, det betyder, at der er individuel tilmeldingsfrist. Spillestederne planlægges først efter tilmeldingsfristen til det enkelte stævne er udløbet, da vi laver puljerne ud fra de hold der tilmelder sig efter geografiske kriterier, og derefter tildeler vi en af klubberne i puljen værtskabet.
Du kan læse mere om 3 og 5-mandsstævnerne her
Her er datoerne
Nedenfor kan du finde alle datoerne for DBU Sjællands 3-og 5-mandsstævner. Stævnerne starter som udgangspunkt den pågældende dag med puljestart kl. 10.00, men senere starttidspunkter kan forekomme.
Op til dagen, eller på selve dagen vil værtsklubbens stævneleder fortælle, hvordan stævnet afvikles alt efter antal baner til rådighed og fremmødte hold.
Lørdag den 27. august bliver der også mulighed for at deltage i Bonbon Cup.
Afviklingsdato | 3:3 | 5:5 | Tilmeldingsfrist |
Lørdag d. 20. august 2022 | U7, U8,U9,U10 | U8 og U9 | 1. august |
Søndag d. 21 august 2022 | U6 | U10, U11, U12 og U13 | 1. august |
Lørdag d. 3. september 2022 | U7, U8,U9,U10 | U8 og U9 | 15. august |
Søndag d. 4. september 2022 | U5 (M) og U6 | U10, U11, U12 og U13 | 15. august |
Lørdag d. 17. september 2022 | U7, U8,U9,U10 | U8 og U9 | 29. august |
Søndag d. 18. september 2022 | U6 | U10, U11, U12 og U13 | 29. august |
Lørdag d. 8. oktober 2022 Medaljestævne | U7, U8,U9,U10 | U8 og U9 | 7. september |
Søndag d. 9. oktober 2022 Medaljestævne | U5 og U6 | U10, U11, U12 og U13 | 7. september |
Årgange i efteråret
Husk at årgangene er skiftet henover sommerpausen.
Fødselsåret dækker i efteråret følgende U-årgange:
Drenge |
|
Piger |
||
U5 drenge |
Årgang 2018 |
|
|
|
U6 drenge |
Årgang 2017 |
|
|
|
U7 drenge |
Årgang 2016 |
|
U7 piger |
Årgang 2016-17 |
U8 drenge |
Årgang 2015 |
|
U8 piger |
Årgang 2015 |
U9 drenge |
Årgang 2014 |
|
U9 piger |
Årgang 2014 |
U10 drenge |
Årgang 2013 |
|
U10 piger |
Årgang 2013 |
U11 drenge |
Årgang 2012 |
|
U11 piger |
Årgang 2012 |
U12 drenge |
Årgang 2011 |
|
U12 piger |
Årgang 2011 |
U13 drenge |
Årgang 2010 |
|
U13 piger |
Årgang 2010 |
Ønske om hjemmebane/værtsklub
Ønsker I at være værtsklub for en eller flere puljer?
Hvis I har en klubdag eller hjemmebanedag og ønsker at få en eller flere hold til at spille hjemme, så send en mail med ønsket samt angivelse af årgang, dato og antal baner til jerp@dbusjaelland.dk.
Har I ikke mulighed for, eller ønsker I ikke at være værtsklub, så er det også vigtigt at vi hører fra jer, så vi kan tage højde for det i planlægningen. Husk at skrive hvilke datoer det drejer sig om.
Som udgangspunkt bliver værtsklubberne valgt i planlægningen af stævnerne, men der bliver selvfølgelig taget hensyn til indkomne ønsker.
3- og 5-mandsstævnerne afvikles så vidt muligt på to baner pr. pulje oftest af 5-7 hold. Puljerne bliver blandt andet inddelt på baggrund af geografiske forhold og et hold fra puljen vil blive udpeget til værtsklub.
Værtsklubbens rolle
Bliver din klub værtsklub for en eller flere puljer er det vigtigt, at I har en person fra klubben til at stå for arrangementet, det kan være en træner, en leder eller en anden person.
For at give både deltagere og arrangører den bedst mulige oplevelse har vi en tjekliste, som kan benyttes som huskeliste. Og selvom det kan virke som ret elementære ting, så kan det specielt for nye i fodbolden være rart lige at få et overblik over hvad der lige skal tjekkes op på, så de er godt forberedt når de gæstende hold ankommer.
Tjeklisten kan findes og printes ud via dette link.
Der skal hverken indberettes resultater eller udfyldes holdkort i 3- og 5-mands, men udeblivelser skal noteres og sendes ind til DBU Sjælland på jerp@dbusjaelland.dk senest 2. hverdage efter stævnet.
Hvilket niveau skal vi tilmelde?
Husk det er vigtigt at tilmelde efter det rigtige niveau. Det er svært at vide, men man kan ændre niveau fra stævne til stævne, så tage gerne dialogen med de andre hold ude ved stævnet omkring hvilket niveau der vil passe jer. Det er vigtigt ikke at tilmelde et for lavt niveau til at starte med.
Forældre, Fair Play og Fodbold
Forældreengagement er en kæmpe ressource og gave til fodbolden. Vi deler en fælles passion. Det er nødvendigt, at børn får opbakning hjemmefra, når de spiller fodbold. Det fremmer motivationen for børnene, giver tryghed og er med til at skabe fundamentet for en livslang tilknytning til et aktivt foreningsliv. Engagerede forældre er en styrke for afviklingen af det daglige klubarbejde og er ofte en hjælpende hånd for træneren m.v. Derfor er det vigtigt med en god kontakt og et højt informationsniveau til forældregruppen.
Læs mere om forældre og Fair Play samt download de 10 forældre bud
Spørgsmål til DBU Sjællands 3- og 5-mandsstævner kan rettes mod nedenstående